En el català de cros es parla manresà

El català de cros va parlar en manresà. Diumenge, en el 101è Campionat de Catalunya de Cros que es va disputar a Mataró es va viure doble presència en el podi de les formacions absolutes de l'Avinent Manresa, sent l'unica entitat en aconseguir-ho. En la capital del Maresme, i en el circuit del "cami dels contrabandistes" es va aplegar lo millor del cros català del moment, i ahir les formacions absolutes de l'Avinent Manresa van demostrar el seu excelent estat de salut.
La formació femenina, tot i les ostensibles baixes per questions físiques de Mercè Guerra i Mireia Guarner, i de Marina Guerrero per tal de que pogues pendre part en el català absolut en pista coberta que es disputava tambè aquest diumenge, van imposar-se amb moltissima autoritat a la resta de formacions. L'equip capitanejat per Meritxell Soler i una reapareguda Rosa Maria Morató (que tornava a una competició oficial desprès d'una aturada de quasi deu anys), no van donar opcions a la resta d'equips, proclamant-se campiones de Catalunya. Meritxell Soler va ocupar la 7a posició amb 31'06", Rosa Maria Morató va estar 8a amb 31'20", Ester Guerrero va entrar en una brillant 11a posició amb 31'54", Irene Batlle va estar 13a amb 32'20", Aniria Mata va ocupar la 15a posició amb 32'40"i Carme Tort va tancar la formació en la 28a posició amb 34'42".
El podi català va quedar: Avinent Manresa (39 punts), CA Granollers (58), JA Berga (95).
L'equip masculí de l'Avinent Manresa va asolir de forma brillant i merescuda el bronze català per equips. En una cursa absoluta amb més de dos-cents atletes, els manresans van saber llegir la cursa i això els va conduir a l'anhelat podi. Pol Guillen va estar el millor ocupant la 19a posició amb 31'06", ben secundat per Abel Casalí (20è amb 31'15"). Brillant actuació de Guillem Fernandez (33'14") i Jonathan Lopez (33'16") ocupant la 54a i 55a posició, respectivament. El veterà Manel Deli va estar el 88è amb 34'22", Miquel Riera va entrar en la 102a posició amb 35'02" i Khalid Karbouch -amb problemes fisics durant la cursa- va tancar l'equip, entrant el 104è amb 35'08".
El podi masculí per clubs va estar: CA La Sansi (41 punts), CA Igualada (89), Avinent Manresa (148).
Ambdues formacions estaràn presents el proper diumenge 23 de febrer en el Campionat d'Espanya de Cros per a clubs que es disputarà a Sòria, en el paratge de Monte Valonsadero.
Individualment, la representació manresana va tenir una lluïda actuació amb dos bronzes a càrrec de Miqui Riera en la cursa sub18, i d'Irene Batlle en la categoria sub23. Excelent 4a posició de Jan Bayona en la prova sub20. Molt meritoria la 15a posició de Otman Benkhaleq en la cursa sub20. Destacades 13a i 24a posicions de Miquel Cruz i Nil Frias en la categoria sub16.
Amb aquests resultats, quatre atletes de l'Avinent Manresa compten amb moltes possibilitats de fromar part del combinat català en l'estatal de cros individual: Miqui Riera en sub18, Jan Bayona en sub20, Irene Batlle en sub23 i Meritxell Soler en la senior.
cros1
cros2