Sisena temporada a l'èlit de clubs

Sis anys a la màxima categoria de clubs d’atletisme. Aquesta es la fita esportiva que ja s'ha fet realitat. Desde aquell ja llunyà dissabte 28 de juny de 2014 quan a Tres Cantos (Madrid) les noies de l’Avinent Manresa van assolir brillantment l’ascens a la màxima categoria estatal, l’equip ha anat creixent, tot i les dificultats econòmiques i esportives que l’entitat ha hagut d’afrontar per tal de seguir lluitant i mantenint l’equip en un món d’excel.lencia esportiva, només a l’abast dels setze millors clubs de l’estat.

Aquest 2020 es presenta encara més exigent, més competitiu. Lo millor de l’atletisme estatal està cada cop més concentrat en aquesta èlit de clubs, i l’Avinent Manresa ha de competir amb quinze clubs, majoritàriament capitals de provincia, amb organigrames professionals i amb pressupostos infinitament superiors al de l’entitat manresana: València Esports , Playas de Castellón, FC Barcelona, Cuevas Nerja de Màlaga, At San Sebastián, Alcampo Scorpio 71 de Saragossa, Grupompleo Pamplona At., AA Catalunya de Barcelona, AD Marathon de Madrid, Unicaja Atletismo Jaen, Ria Ferrol-C. Arenal, Super Amara BAT St Sebastián, L’Hospitalet At., CA Valladolid, Universidad Leon Sprint.

Tot i així, Avinent Manresa ha aconseguit definir un equip de molt alta qualitat esportiva, mantenint els fonaments, sense que hagin existit baixes significatives. Tot al contrari, s'ha pogut mantenir a les seves files a les dues liders de l'equip, la saltadora manresana MONICA CLEMENTE i a la marxadora MAR JUAREZ, I com a novetat rellevant, s’ha pogut incorporar a la velocista mallorquina MARIA QUETGLÁS (5a en el darrer Campionat d’Espanya Absolut’19 en 100mll), que donarà solvència i garantia en les proves de velocitat.

Així mateix, s’ha arribat a un acord per aquest 2020 amb el CA FIGUERES i el CA OLESA per tal de poder disposar, si es veu necessari, d’atletes (fins a categoria sub20), per incorporar-les a les convocatòries de la Lliga Iberdrola de Divisió d’Honor.

L’equip de  Divisió d’Honor de l’Avinent Manresa per aquesta propera temporada 2020, comptarà inicialment amb les següents 47 atletes, seguint mantenint el 65-70% d’atletes provinents de la pedrera de l’entitat:

Velocitat/relleus: Maria Quetglàs, Laia Solà, Meritxell Tarragó, Laura Bou, Judith Devers, Mar Garcia, Yessica Jimenez, Eulalia Torrescasana,

Tanques/relleus: Paula Raul, Emilia del Hoyo, Laura del Paso, Angela Lopez, Andrea Loza, Maite Marzo, Anna Circuns,

Migfondistes: Nuria Tió, Marina Guerrero, Carlota Soler, Irene Batlle, Bethelhem Manzano,

Fondistes: Meritxell Soler, Mireia Guarner, Ester Guerrero, Aniria Mata, Miriam Perez,

Obstacles: Marina Guerrero, Mercè Guerra, Carme Tort,

Salts horitzontals: Emilia del Hoyo, Ellà Bestuè, Julia Quevedo, Paula Raul, Ruth Tristany, Anna Cabrera,

Salts verticals: Mònica Clemente, Sofia Zorrilla, Meritxell Lladó, Claudia Galán, Ona Bonet,

Llançaments: Ainhoa Martinez, Maria Torres, Alba Estevez, Gemma Brisa, Judit Sellarés, Montse Montañes, Coral Montes, Anna Circuns,

Marxa: Mar Juarez, Eva Muñoz, Nuria Ballarín, Carme Robles,

La competició es a dues atletes per prova, en les divuit proves de que consta el programa de competició. La Lliga Iberdrola 2020 constarà de dues jornades classificatòries (25 d’abril i 16 de maig) , i de la jornada final (13 de juny) on es dirimirà el títol i el descens de categoria.

Avinent Manresa afrontarà el compromís amb l’ilusió que sempre ha caracteritzat a l’equip, i amb la certesa de que les noies donaran el seu màxim rendiment si la sort acompanya i no apareixen obstacles en el camí, en forma de lesions i altres imprevistos.

DH 2019 ALUCHE