Deli torna a pujar al podi estatal de 100k

Ni el guionista de thriller hauria trobat un final de prova amb més intriga que la que ha tingut avui el final del Campionat d'Espanya de 100 quilòmetres en ruta que s'ha disputat a Sotillo de la Adrada (Avila), on la calor que durant la prova ha castigat a tots els corredors, el desnivell acumulat de la prova al llarg de les vint voltes que els participants han hagut d'afrontar arribant a superar els 1100 metres positius, i la propia duresa d'una prova de cent quilòmetres.
Manel Deli s'ha proclamat subcampió d'Espanya absolut en 100 quilpometres en ruta amb un temps final de 6h57'23" a nomès deu segons del salmantí Alberto Bravo Sanchez que s'ha imposat amb 6h57'13". El tercer esglaó del podi ha estat per Carlos Gazapo amb un temps de 7h14'13".
En el quilòmetre 85 Gazapo que comandava la prova, avantatjava a Bravo en 6'40" i a Deli en 9'11".  A partir d'aqui, la duresa de la prova ha dictat sentència. Ja abans, havia derrotat a més d'un corredor, entre ells el campió d'Espanya 2023 Antonio Jesus Aguilar, que ha hagut de abandonar.
Fins al quilòmetre 65 l'atleta manresà s'havia mogut entre la quarta i cinquena posició absoluta, deixant d'anar a ritmes de corredors que finalment han pagat amb l'atraviment d'anar.
Ha estat en la darrera volta de cinc quilòmetres on s'ha disputat el veritable desenllaç de la mateixa. Gazapo començava la darrera volta amb una avantatja de 3'14" sobre Bravo i de 3'24" sobre Deli que ja anaven quasi plegats. Aquesta avantatja s'ha mantingut fins al final entre Bravo i Deli, però han superat a Gazapo en aquesta darrera volta, victima d'un desfalliment físic que l'ha dut a acabar la prova en tercera posició final.
Paralelament Manel Deli s'ha proclamat campió d'Espanya M45 de la distància. El seu company de club Robert Troy s'ha penjat el bronze estatal en la categoria M50 amb un temps de 10h20'13". Cal destacar l'actuació del ultramaratonià del club manresà Miguel Angel Martinez que ha ocupat una fantàstica posició de finalista absolut (entre els vuit primers) situant-se en setena posició absoluta (4rt M45) amb un gran crono de 7h38'50" (mmp).
Deli que ja tenia la marca mínima fixada per la federació espanyola per pendre part en el Campionat del Mon de 100 quilòmetres en ruta a disputar a l'India a la propera tardor juntament amb el malagueny Antonio Jesus Aguilar (que avui ha hagut d'abandonar), veu i creu que ha fet els deures per ser-hi, en espera de que la RFEA comfirmi la seva selecció definitiva.
podi 100k 2024