Qui som
L’Escola Manresana d’Atletisme (EMA) es va fundar durant l’estiu de l’any 1975, sota la visió i empenta de Mercè Rosich, actual presidenta de la Federació Catalana d’Atletisme. L’escola es va impulsar amb l’objectiu de crear un espai formatiu que permetés als infants i joves de la ciutat apropar-se a l’atletisme d’una manera divertida, respectuosa i segura. Aquest esperit pioner es va convertir en un motor de creixement per a l’atletisme manresà i català, consolidant l’EMA com una de les escoles d’atletisme de referència.
Amb una trajectòria de gairebé cinc dècades, l’EMA s’ha anat adaptant a les noves necessitats dels atletes, mantenint una filosofia clara: l’escola és un espai d’aprenentatge lúdic, però també de rigor i respecte per l’esport. El seu objectiu és que els infants aprenguin els valors que comporta la pràctica esportiva—constància, treball en equip, sacrifici i superació personal—perquè puguin créixer com a persones i, eventualment, formar part dels equips superiors del Club Atlètic Manresa (CAM). D’aquesta manera, l’EMA esdevé una font constant de futurs atletes per al club, amb un plantejament que valora tant el rendiment esportiu com el desenvolupament humà dels seus membres.
L’EMA ofereix programes de formació adaptats a cada edat, i es caracteritza per l’acompanyament proper per part de tècnics i monitors qualificats, que acompanyen els nens i nenes en el seu procés de creixement esportiu i personal. Més enllà de formar grans atletes, l’EMA es compromet a fomentar uns hàbits de vida saludables i a educar esportistes que valorin l’esforç i el treball dur per assolir els seus objectius, sempre respectant els ritmes individuals i potenciant les capacitats de cadascun.
Amb aquesta missió de formar esportistes complets i persones íntegres, l’EMA ha contribuït a l’èxit del Club Atlètic Manresa en competicions locals, nacionals i internacionals, i ha estat un referent en la formació d’atletes que, a més de destacar per les seves habilitats esportives, són exemple de valors dins i fora de la pista.